Restonica-dal

Wat moet je gezien hebben? Waar moet je geweest zijn? Wat moet je gedaan hebben?
Johan Jansen
Moderator
Moderator

Bericht door Johan Jansen » 03-07-2006 08:06

[video=left]7[/video]Aardig Jeroen en Carl dat jullie mij nog van informatie willen voorzien, maar het is voor mij niet meer nodig. Vorig jaar hebben we de tocht naar Lac de Melo gelopen.

Gast

Re: Restonica-dal

Bericht door Gast » 03-07-2006 08:25

Johan Jansen schreef:In het boekje van Marco Polo over Corsica las ik het volgende:

In het bergdal aan de voet van de Monte Rotondo liggen mooie wandelpaden, oa naar het Melo- en het Capitello-meer.
Het Restonica-dal wordt zo druk bezocht dat de natuur er wordt bedreigd. In het hoogseizoen ( circa 15 juni - 1 sept ) mag u alleen 's ochtends omhoog en 's avonds omlaag.

Wie kan me hier iets over vertellen? Met name wat er bedoeld wordt met
's ochtends omhoog en 's avonds omlaag?
Hoi Johan,

Voor zover ik weet wordt daarmee bedoeld dat de pas alleen 's morgens (ik dacht tot 10 uur) open is en dan in de namiddag weer opent voor het terugkerende verkeer...
Vlak bij de slagboom hangt een bordje met de tijden en data vermeld.

Iemand misschien een foto gemaakt??

Stefan Daniëls
Lid is niet meer actief

Bericht door Stefan Daniëls » 04-07-2006 09:39

Wij zijn net terug uit Corsica en ik heb de wandeling naar beide meren gedaan op 28 juni. Om 7u30 was ik boven op de parking en was zo bij de eersten. Toen ik terug terug naar beneden kwam, was er behoorlijk veel volk naar boven aan 't komen.

Vertrek tijdig, het is veel leuker om te kunnen genieten zonder al de drukte die we hier al genoeg hebben.

De weg is op sommige stukken echt smal, let op want er komen, alleszins toen, tegenliggers op vervelende plaatsen. Niet iedereen durft evenveel met als gevolg dat je soms klem zit, net als ik, omdat iemand gewoon niet verder durfde. Als je twijfelt, laat iemand anders rijden als 't kan. Met aan beide kanten een file valt er nog weinig te manoeuvreren.

De klim geeft een prachtig uitzicht en is echt de moeite!

Inge Scheper
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Inge Scheper » 01-12-2006 18:49

Jeroen Remaut schreef:Vanaf een uur of drie rijdt iedereen immers naar beneden en de weg is er bijzonder smal. Meestal zijn het nogal hachelijke sitaties om elkaar met de wagen te paseren. De rit met de wagen is eigenlijk al een beetje een avontuur op zich.
Hoi,
Wat moet ik mij voorstellen bij de bovenstaande tekst? Diepe afgronden naast de smalle weg? Of gewoon te smal voor 2 auto's? Ik ben nl. niet zo'n held in de auto en weet graag van te voren wat ik kan verwachten!

Bedankt voor een reactie

Inge

Johan Jansen
Moderator
Moderator

Bericht door Johan Jansen » 01-12-2006 19:37

Er zijn afgronden naast de weg, maar wat ik me er van kan herinneren valt het wel mee. Misschien dat andere leden dit aan kunnen vullen?
En het is ook niet zo dat de gehele weg in de Restonica te smal is voor twee auto's. Er zijn enkele gedeeltes waar je elkaar niet of slecht kunt passeren.

Ook al ben je geen held, laat je niet weerhouden dit mooie gebied te bezoeken.

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » 01-12-2006 19:52

Ik heb de weg dit jaar menigmaal gereden, omdat we op camping Tuani stonden, ongeveer halverwege de kloof...
1. er zijn ergere wegen op Corsica
2. sommige stukken - enkele 100-den meters lang - zijn te smal voor 2 auto's: dan heb je zogenaamde passeerhavens:

[album]1086[/album]

3. sommige mensen vinden 2 meter diep al eng, anderen begint het pas bij 150 meter te duizelen....

Met een rustige rijstijl kom je echt die kloof wel door. Zo erg zijn de afgronden niet....

Inge Scheper
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Inge Scheper » 02-12-2006 14:29

Hoi,

Dank jullie wel voor de informatie en we zullen het volgend jaar juni met eigen ogen aanschouwen!

Groetjes,
Inge

Aad Verkade
Heeft de smaak al te pakken
Heeft de smaak al te pakken

Bericht door Aad Verkade » 02-12-2006 17:30

In juni zal je, zeker wanner je in de ochtend het dal inrijdt, niet veel of geen tegenliggers hebben. Zeker doen, enorm de moeite waard!

Plaats reactie