Canyoning

Wat moet je gezien hebben? Waar moet je geweest zijn? Wat moet je gedaan hebben?
Plaats reactie
Gast

Canyoning

Bericht door Gast » 11-05-2015 12:42

Hallo Allemaal,

In juni gaan wij voor de tweede keer naar Corsica. Deze keer zullen wij in de omgeving van Cargese verblijven.

Graag zouden wij een dagje canyoning willen doen. De beste opties zijn volgens mij Le Zioccu of La Richiusa.

Is er iemand op dit forum die dit ook al eens heeft gedaan en mij iets meer kan vertellen over hoe het werkt met reserveringen ed?

Andere tips omtrent canyoning, aanbieders etc zijn uiteraard van harte welkom

Groeten Frits

Jeannette Bloem
Weet bijna overal raad op

Bericht door Jeannette Bloem » 11-05-2015 13:23

He Frits,

wij hebben al diverse canyoning tochten ondernomen en ze waren allemaal fantastisch!
Op de campings waar we waren hebben we folders opgehaald en ter plekke gebeld en een reservering gemaakt. Was nooit een probleem, ook niet tijdens het hoogseizoen. Er zijn verschillende niveaus (beginner, familie, ervaren) en daar hangt ook vanaf welke canyon je neemt.
Wij hebben oa de Purcaraccia gedaan (prachtig) nabij Solenzara, maar ook in de omgeving van Ponte Leccia (interracorsa is de organisatie waarbij wij geboekt hadden, site is www.corse-canyon.com).

Succes!
Jeannette

Rob Custers

Bericht door Rob Custers » 11-05-2015 20:45

Ik heb ook diverse canyonings gedaan. Richiusa is zonder meer de afwisselendste. Je vindt overal folders over canyoning, maar als je Richiusa wilt hebben, kun je beter vooraf googlen wie dat in zijn programma heeft en ruim van te voren bellen (een week).

Reserveren kan anders 3-4 dagen van te voren en je betaalt meestal pas op lokatie. Zelf alleen zwemkleding en dichte schoenen die in het water mogen bij je (gympen) en dan natuurlijk droge kleren en handdoek.

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2015 08:50

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik denk dat het la Richiusa wordt mede ook gezien de afstand vanaf Cargese.

Hopelijk brengen we het er heelhuids vanaf ;)

Groeten Frits

Gast

Bericht door Gast » 18-06-2015 14:57

Hallo allemaal,

Even een berichtje uit Cargese.

Afgelopen dinsdag hebben we de Canyoning trip gedaan. La Richiusa ging helaas niet ivm het wisselvallige weer in de bergen. Maar het aangeboden alternatief door Couleur Corse was fantastisch: 'Le Dardu'. Een prachtige tocht in het hart van de Calanches de Piano. Bij het beroemde hart gingen we om 9 uur het maquis in en na vele sprongen, abseilen, glijden en klauteren kwamen we uiteindelijk bij de zee weer uit. Vervolgens nog drie kwartier klauteren om bij de Tete de Chien weer op de weg te komen. Omstreeks 18.30 waren we moe maar voldaan weer terug bij de auto.

Een aanrader voor iedereen die de Calanches in zijn puurst vorm wil ervaren!

Groeten Frits

Plaats reactie