Mooiste stranden van Corsica?

Wat moet je gezien hebben? Waar moet je geweest zijn? Wat moet je gedaan hebben?
Gast

Bericht door Gast » 16-08-2013 20:30

Vakantie afgelopen, maar hier mijn bevindingen:
Ik heb elf stranden gezien deze vakantie.
Het zijn de stranden aan de oostkust en zuidkust.
De stranden waar ik geweest ben:
Cala Rossa, ST Cyprien, Palombaggia, Santa Giulia, Pinarellu, Canettu, Fateau,
Sperone(golfbaan), Rondinara, Lavezzi, Roccapina.

Om gelijk met de deur in huis te vallen heb ik hier een top 3.
Er is geen winnaar helaas, omdat ze alle drie wel iets bijzonders hebben.
Palombaggia, Santa Giulia, Roccapina.

1 Santa Giulia: super helder water (hier kan niemand aan tippen).
Minpunt: superrrrrrr druk, omdat het geen diep strand is.
5? parkeren

2 Palombaggia: hele mooie pijnbomen, helder water, ik vond het hier niet zo heel druk (drukste periode). Er is altijd wel plaats.... Dus laat je niet bang maken.
Parasol+bed is 16? , maar je kan gratis parkeren en er is genoeg plek.
Niet de eerste parkeerplaatsen opzoeken, want dan moet je betalen en zelfs verder lopen!
Even over wat stenen springen en je komt op dit mooie strand.

3 Roccapina: wat een uitzicht vanaf de berg! Voor mij het meest tropische strand, met het
fijnste zand. Je ziet gelijk de leeuw.
Heel rustig strand en best breed (wat ik niet dacht).
Hoe kom je daar? Als je vanuit het zuiden komt dan moet je voor het restaurant naar links.
Het staat trouwens nergens aangegeven!
En dan denk je van, waar ben ik vredesnaam aan begonnen! Een zandpad dat 2m breed is vol met kuilen! De rit zelf is 13 minuten. Wandelen kan, maar dan moet je 20 ? 25 minuten lopen.

Voor een rustig strand moet je naar St. Cyprien gaan... Mooie boten, leuke baai, gratis parkeren.

Het meest tegenvallende strand vond ik Rondinara.
Ik had hier zoveel meer van verwacht! Het was daar niet heel druk, maar had er meer van verwacht helaas. 4? parkeren en tien minuten vanaf de hoofdweg.

De nominatie voor het meest irritante strand om er te komen is Sperone geworden.
Vanaf de parkeerplaats (6?) kun je Piantarella zien en het eiland (mooie foto om daar te maken). Je moet eerst over een berg stenen klimmen en daarna nog een keer.
Voor ouderen is dit niets! Dan loop je op het strand van Piantarella(100 meter) en dan mag je letterlijk de bosjes in (50m).
Er is hier geen pad om het makkelijker te maken.
Eenmaal aangekomen zie je een heeeeel klein strand waar het heeeeel druk is. Te klein, maar wel helder met fijn zand.

Eten bij alle stranden is zo'n 12,50? hamburger, friet

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn info.
De prijzen zijn een indicatie hoe (duur) het is.
Ik vond het parkeren wel goedkoop.

Plaats reactie