Excursie Scandola

Wat moet je gezien hebben? Waar moet je geweest zijn? Wat moet je gedaan hebben?
Corrie Paravisini
Weet bijna overal raad op

Bericht door Corrie Paravisini » 21-09-2006 16:12

De postbode spreekt gedeeltelijk Corsicaans en gaat later over in het Frans, 'vous-?tes malin'
Het komt ongeveer hier op neer:
U doet alsof u mevrouw wilt filmen maar u neemt mij, u bent slim.
tanti paèsi, tanta usanze

Johan Jansen
Moderator
Moderator

Bericht door Johan Jansen » 21-09-2006 16:39

"vous-?tes malin"
......in de trant van "u neemt me in de maling"

Chris en Corrie bedankt.
Ik wist dat ik op jullie kon rekenen :-)

Gast

Bericht door Gast » 22-09-2006 08:33

Dat heb je dan als je z? geconcentreerd naar dat geluidbandje luistert: lees je niet eerst grondig wat de vraag is. Ik had niet eens door dat het de postbode was, tot ik de latere postings las. Ik moet dringend met vakantie...

Johan Jansen
Moderator
Moderator

Bericht door Johan Jansen » 22-09-2006 08:38

Ha, ha, ha.......... nu moet ik toch echt even lachen. Ja, je moet er hoognodig even tussenuit :-)

Maaike Sweers
Contacteer:

Bericht door Maaike Sweers » 25-09-2006 10:45

Wij zijn net dit weekend terug gekomen van 4 weken trekken met de tent door het noorden van Corsica (vorig jaar de zuidelijke helft). Wij hebben eveneens de tocht naar Scandola vanuit Calvi gemaakt. Prachtig! En Wilbert wij hebben helaas geen walvissen en/of dolfijnen gezien. We hadden wel constant videocamera en fototoestel in de aanslag. Maar ook zonder deze prachtige dieren was deze tocht zeer de moeite waard. En het water bij het strand van Girolata ............. Het was prachtig, schoon, helder en het stonk absoluut niet. De stank/vies water moet inderdaad van tijdelijke aard zijn geweest. Binnenkort komen onze foto's en ervaringen van dit jaar weer op onze website staan, want we hebben weer veel gezien en mee gemaakt.

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » 25-09-2006 20:26

Ondanks de vele foto's die we zelf hebben van het Scandolagebied, hoop ik ook binnenkort die van jullie te bewonderen...

Maaike Sweers
Contacteer:

Bericht door Maaike Sweers » 25-09-2006 20:27

Komt voor elkaar. We zijn er al mee bezig om ze op datum te sorteren etc. Zodra ze er op staan geef ik wel een seintje.

Gast

Bericht door Gast » 16-05-2008 09:21

We hebben in de meivakantie 2008 een vaartocht gemaakt naar het natuurgebied Scandola.
We hebben dat gedaan vanuit Porto met de boot Girolata. Je kunt bij het Hotel Du Golfe in Porto hiervoor kaartjes kopen. De boot vaart 's morgens en 's middags naar Scandola en Girolata. Tussendoor is er ook de mogelijkheid om naar de Calanche te varen. De prijs voor de tocht naar Scandola is ? 37,00. De vaartocht duurt 3 uur. Het is echt de moeite en de prijs waard. Hij vaart helemaal de grotten in en het is met een boot de enige mogelijkheid om hier te komen

Plaats reactie