Excursie Scandola

Wat moet je gezien hebben? Waar moet je geweest zijn? Wat moet je gedaan hebben?
Severin van de Put
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Excursie Scandola

Bericht door Severin van de Put » 25-08-2005 11:06

Weet iemand vanaf waar je het beste een excursie naar Scandola kan maken? We zitten 1 week in de buurt van Calvi en 1 week in de buurt van Cargese.....

Graag hoor ik of iemand een tip heeft en waar ik daar meer informatie over kan vinden.

Alvast bedankt!

Severin

Luna Man
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Luna Man » 25-08-2005 11:29

Excursie's naar Scandola kunnen bijna vanuit elke westelijke kustplaats gemaakt worden. Ile Rousse, Calvi, Ajaccio, Propriano en zelfs Bonifacio (maar dat wordt dan wel prijzig).
De prijs (voor bijv. ??n hele dag) is rondom de 50 Euro per persoon.
Dat is veel geld, maar het is ?cht de moeite waard.

E?n tip, mocht je de dagexcursie doen dan zul je hoogstwaarschijnlijk 's middags tussen 12 en 2 "gedropt" worden op het strand van Girolata.
Ga daar vooral NIET zwemmen.
Ik vond dit het enige negatieve puntje. Het water is daar uitermate vies. Er hangt een dikke walm van benzine boven de baai. Niet leuk.

Wij hebben er wel DE postbode van Girolata mogen ontmoeten. De ingewijden hier weten vast wel wie ik bedoel. Ik durfde hem geen handtekening te vragen, maar een aantal mensen deed dat dus wel en hij vond het geweldig.

Gast

Postbode Girolata

Bericht door Gast » 25-08-2005 11:41

Voor diegene die de DVD Les secrets d'une terre bezit, komt deze meneer eenieder misschien wel heel bekend voor. Tijdens deze DVD wordt hij namelijk genoemd als zeer belangrijke link tussen Girolata en de buitenwereld.

Rob Kieft
Weet bijna overal raad op

Bericht door Rob Kieft » 25-08-2005 11:46

Wij hebben vanuit Sagone de excursie (dagtocht) naar Scandola gemaakt.
Kosten 40 euro per per persoon.
In de haven van Cargese werden enkele mensen opgepikt.
In Girolata hebben wij niet gezwommen, maar wel heerlijk gegeten.

Scandola is echt de moeite waard!!!

Gast

Excursie Scandola

Bericht door Gast » 25-08-2005 12:18

Vanuit Galeria vetrekt ook iedere dag een boot; zij het dat die boot om 9:45 uur gaat en je kunt reserveren bij een hotel aan het begin van Galeria. Wij kwamen om 9:50 aan en waren dus te laat. We hebben daar toen een rubberboot (sans permis; 110 euro) gehuurd en zelf richting Scandola gevaren. Je moet niet gevoelig zijn voor zeeziekte!. 50% van ons, (1 persoon dus) werd op een gegeven moment erg ziek. We hebben wel veel gezien. Wilde geiten, het nest van een visarend inclusief jong dat op de rand op Pa of Moe stond te wachten. Er is 1 aanlegplaats, waar je geweldig kunt snorkelen.

Sjra Puts

Bericht door Sjra Puts » 25-08-2005 15:23

Scandola is behalve via het water alleen te voet bereikbaar. Je kunt die afdaling maken (en natuurlijk weer omhoog als je dat zou willen) maar ook proberen 's middags per boot terug te gaan. Je moet dat wel van te voren boeken. In het weekeinde zijn er blijkbaar meer plaatsen vrij dan door de week. Kijk zelf op de kaart waar je naar beneden moet. Er zijn twee tochten als ik me niet vergis. Een van twee uur en een van vier uur. Ik had 'm dit jaar willen maken maar dat staat dus nog op het lijstje van komend jaar

Erik Geurts

Bericht door Erik Geurts » 25-08-2005 15:32

Het zijn in feite delen van een van de Mare e Monti wandelingen, in dit geval de Mare e Monti Nord. Die tochten kruisen ten noorden en ten zuidoosten van Girolata de doorgaande weg en daar kun je de wandeling dus beginnen.

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » 26-08-2005 15:01

Scandola, het unesco natuurerfgoed, is meer dan de moeite waard. Wij zijn er 's morgens 6 uur voor opgestaan om met de boot vanuit Propriano de kust en dus ook Scandola te bekijken. We deden dat met deze rederij.

Als je onderweg dan ook nog walvissen en dolfijnen tegenkomt dan is je dag natuurlijk helemaal niet meer kapot te krijgen! We waren om 19.00 uur weer terug. Je kunt de tocht inderdaad vanuit nagenoeg alle kustplaatsen maken. Dus ook Calvi.

Wilbert

Plaats reactie