Route Porto naar Porto-Vecchio

Hier vind je alles over de handigste routes over het eiland, en de reisduur (auto, bus, trein, boot).
Plaats reactie
elsdevos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Route Porto naar Porto-Vecchio

Bericht door elsdevos » 23-02-2016 07:49

Tijdens onze reis willen door het binnenland van Porto naar Porto-Vecchio rijden, enkele reis. We verblijven dan nog 5 dagen in het zuiden, we voorzien dit als dagtrip, is dit te doen en welke is de mooiste route?

Rempt van der Donk
Weet bijna overal raad op

Bericht door Rempt van der Donk » 23-02-2016 17:18

Beste Els,

Dat is een hele trip! Trek daar maar rustig de hele dag voor uit en ga maar vroeg op pad.
Ik vind zelf de route via Evisa en Lac de Calacuccia het mooiste. Lekker ruig. Maar anderen zullen zeggen dat je via Piana, Carg?se en Sagona moet gaan. Keuze genoeg.

Rempt

Rob Custers

Bericht door Rob Custers » 23-02-2016 20:28

De mooiste en meest logische route zou ik inderdaad die via Evisa, Calacuccia, Corte, Aleria naar Porto-Vecchio vinden. In een ander bericht gaf je echter aan in Bastia aan te komen, dus deze route heb je daarmee voor een deel al gehad, alleen wellicht Corte niet. Ervan uitgaande dat je als je in Porto bent, je zeker een dag aan de Calanche gaat besteden, heb je overigens ook het mooiste deel van de route via het zuiden gehad. Daar zou Cargese, Ajaccio, Propriano, Sartene, Figari naar Porto-Vecchio de meest logische route zijn. De alternatieve kleine routes dwars over het eiland (via Ghisoni als je via Corte, of Aullene als je via Ajaccio gaat), vallen voor mij af, want dat wordt behoorlijk afzien.

Via de zuidelijke route zul je meer nieuwe mooie dingen zien, dan via de noordelijke route. Denk aan Sartene en de leeuw bij Roccapina. Het is echter ook zeker een uur langer rijden. Via Corte zal minstens 4 uur zijn, via Propriano zeker 5 uur. Ik zou zeggen: als je nog niet in Corte bent geweest: neem de noordelijke route. Dan heb je ongeveer halverwege na 2 uur een prima pauze in een prachtig stadje en daarna voor Corsicaanse begrippen vlakke weg naar Porto-Vecchio.

elsdevos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door elsdevos » 24-02-2016 16:49

sinds mijn eerste bericht is onze planning verandert en komen we aan in Calvi i.p.v. Bastia,daar verbijven we 1 nacht dan 2 nachten Porto en van daaruit de lange tocht richting Porto-vecchio, we gaan via Corte rijden, ik had graag ook langs Ghisoni te rijden maar dat is mss toch wat te ambitieus dan. Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!!

Gerhard Schutten

Bericht door Gerhard Schutten » 25-02-2016 00:28

Ik wil toch een lans breken voor de binnenlandroute. Wij zijn in 2008 van Porto-Vecchio naar Corte gereden, via Zonza, Aulene, Zicavo, Ghisoni, Vivario, Venaco. Ik heb het even op de foto's nagekeken: we deden daar 5:40 uur over. Gemiddeld bijna 31 km/u incl. foto-stops en pauzes.
Reken naar Porto op 8? uur. Een lange dag, maar dan heb je wel een prachtige route door de niet-toeristische binnenlanden, plus 10.000 bochten.

elsdevos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door elsdevos » 25-02-2016 12:59

Dank u voor de tip Gerhard, dit lijkt mij inderdaad een prachtige route, klinkt aantrekkelijk maar vermoeiend. Eens in Corte aangekomen kunnen we nog bekijken welke route we verder nemen. Nu heb ik allezins toch al een goed idee hoe lang we onderweg zulen zijn😊

Plaats reactie