Parasietwormpjes in de Cavu

Op en om Corsica is veel natuurschoon onder water te bewonderen
Rempt van der Donk
Weet bijna overal raad op
Weet bijna overal raad op

Bericht door Rempt van der Donk » 12-08-2014 21:27

Beste mensen,

Ik ben zojuist terug van Corsica. De bilharzia besmetting van vooral de Cavu moet niet worden onderschat. De besmetting van de l'Oso is niet direct hard te maken, maar ik zou voor het zekere gaan.
Het is zo dat van alle belangrijke rivieren en beken op Corsica wekelijks monsters worden genomen en de kwaliteit van het water wordt onderzocht. Ze onderzoeken of de kwaliteit voldoende en binnen de normen is om in het water te kunnen zwemmen
Alle inwoners van de regio rond de Cavu hebben een oproep gehad om hun bloed kosten loos te laten onderzoeken op de besmetting. Ook andere eilandbewoners die in aanraking zijn geweest met het water van de Cavu kunnen hun bloed kosten loos laten onderzoeken.
Bij de Cavu staat duidelijk aangegeven dat het gevaarlijk is om met het water van de rivier in aanraking te komen. Toeristen die dat toch doen, doen dat op eigen risico. En geloof het of niet...er zijn inderdaad nogal wat die het risico nemen!!
Ik heb een vriend die inmiddels besmet is....en dat is geen pretje kan ik jullie vertellen! Hij heeft in 2011, 2012 en 2013 in de Cavu gezwommen.

Gast

Bericht door Gast » 11-09-2014 12:16

Wij zijn vandaag bij de huisarts op Corsica geweest en die raadde iedereen aan die in zo'n riviertje heeft gezwommen zich na 2 mnd te laten testen bij de huisarts. Het was bij hun nog niet zolang bekend maar het was in het Frans wel duidelijk door de hele praktijk aangeplakt. Wijzelf hebben voordat dit bekend was bij ons gezwommen omhoog bij Solenzara, daar zijn geen borden aangegeven! Er zwemmen op dat stuk veel mensen!

Plaats reactie