Iemand bekend met de camping Les Castor in Calvi ?

Vragen, opmerkingen en ervaringen met kamperen op Corsica in het algemeen, maar ook over specifieke campings.
Herman Split
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Iemand bekend met de camping Les Castor in Calvi ?

Bericht door Herman Split » 11-06-2008 21:58

Ik was net nog even aan het snuffelen op de site, maar is iemand bekend met de camping Les Castor in Calvi ?

Marja Doyer
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Marja Doyer » 12-06-2008 08:00

Daar ben ik ook naar aan 't snuffelen geweest, Herman, omdat ik gisteren bericht kreeg dat de Sagone camping in juli vol zit. Ik heb nu bij Les Castors maar onder voorbehoud gereserveerd. Ik vond inderdaad ook verrassend weinig info over deze camping. Weet wel ongeveer waar ie ligt in Calvi en dat er een leuk zwembad met glijbaan aanwezig is, maar hoe de staanplaatsen eruit zien en of ze groot zijn en of er schaduw genoeg is ben ik ook heel benieuwd naar. Ik hoop dat er nog wat mensen deze camping (positief) kennen.
Vakanties voorbereiden, genieten en nagenieten!

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2008 15:22

Hoezo onder voorbehoud gereserveerd? Hadden wij ook gedaan alles via de site ingevuld, daarna kregen we een email dat je de camping niet kan reserveren. Terwijl er stond reserveringskosten ?10!

Marja Doyer
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Marja Doyer » 15-06-2008 16:05

Onderstaand antwoord kreeg ik per mail terug nadat ik 10 euro via de Visacard overgemaakt had. Da's inmiddels 5 dagen geleden en heb nog geen reactie terug gehad.
Vage bedoening dus.
Hello,

many thanks for your inquiry which is being transmitted to our booking department.
You will soon get a response (No guarantee as to the accuracy of the availabilities shown).
See you soon.
CAMPING LES CASTORS
Vakanties voorbereiden, genieten en nagenieten!

Gast

Bericht door Gast » 03-07-2008 22:57

Camping "les Castors" is een prima camping op loopafstand van zowel het strand als het centrum/haven van Calvi. Schaduwrijke plaatsen, een beetje rommelig, vind ik juist charmant. Tevens op achterste gedeelte van de camping het luxere gedeelte met "Mobilhomes" die verhuurd worden. Voorzien van een zwembad met glijbaan en barretje/restaurant achterop de camping. Het is dus net wat je zoekt ? Echt authentiek en kleinschalig is het niet maar toch ook zeker geen megacamping met allerlei animatie e.d. Reserveren lukt volgens mij inderdaad niet. In principe is het gewoon wie eerst komt die eerst ......... Vanuit de praktijk kan ik je vertellen dat er dagelijks mensen vertrekken en aankomen dus lijkt het me sterk dat als je met een bescheiden tentje komt en niet met een tandem-asser caravan er geen plaats voor je gevonden kan worden. Veel wijsheid toegewenst !

Marcel van Munster
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Marcel van Munster » 04-08-2008 19:55

De site van camping Les Castors: www.camping-les-castors.com

Gast

Bericht door Gast » 04-08-2008 21:15

Net terug uit Corsica, wat is het daar prachtig!

Eerste 4 dagen op Les Castors gestaan, leuke kleine camping (ong. 80 plaatsen) met prima ligging; 10 minuten lopen naar prachtig strand en kwartiertje naar het stadje, supermarkt om de hoek. Geen vaste plaatsen, dus zoek maar wat uit. Helaas ook flink aantal plekken in de volle zon. Op tijd komen, want er vertrekken elke dag wel weer mensen, bij mijn weten kan je niet reserveren. Sanitair erg goed, met name achterste toiletgebouw, leuk aangelegd zwembad met 3 glijbanen, winkeltje met hoognodige en brood. Speeltuintje stelt niet veel voor. Wel dure camping (45 euro, voor gezin met 2 kids van 6 en 8 jr.).

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2008 19:11

Let op: irriterend geel kunststof polsbandje verplicht. Na een halve dag afgedaan, zoals veel anderen, en hier vanuit campingbeheerder geen reacties op gehad.

E. Overbeeke

Plaats reactie