Duiken aan de zuid-west kust

Op en om Corsica is veel natuurschoon onder water te bewonderen

Moderators: Assistent-moderatoren, Moderatoren Team

Eric Verhagen
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Duiken aan de zuid-west kust

Bericht door Eric Verhagen » 31-03-2015 21:52

Wie heeft er ervaring met het duiken aan de zuid-west kust van Corsica; onder Porto tot aan Campomoro. Heb zelf zo'n 40 duiken gemaakt bij Calvi, Bonifacio en Porto-Vecchio.

Janneke van de Werken
Moderator
Moderator

Bericht door Janneke van de Werken » 01-04-2015 05:55

In het verleden heb ik wel gedoken bij Porto en Porticcio. Gaat je vraag over duikstekken of duikscholen?

Eric Verhagen
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Eric Verhagen » 01-04-2015 21:09

dag Janneke, ik wil graag weten of het de moeite waard is om aan die kant te gaan duiken. Ik heb de ervaring dat er maar weinig te zien is, weinig vis, weinig begroeiing. Wel mooi onderwaterlandschap wat rotsformaties betreft. Zicht is ook altijd wel redelijk. Ik ga daar ??n camping voor een week kiezen om van daaruit te gaan duiken. Dus omgeving van Porto, Sagone, Ajaccio, Propiano of Campomoro. Waar heb jij gedoken en welke club? Wat is jouw ervaring?

Janneke van de Werken
Moderator
Moderator

Bericht door Janneke van de Werken » 01-04-2015 22:03

We hebben gedoken bij MPS (M?diterrann?e Porto Sub) in Porto. Alweer een paar jaar geleden, dat wel. Toen gloednieuw materiaal. Ik moest even m'n logboek erop naslaan: bloedkoralen, gorgonen, veel zeesterren, baarzen, een enkele murene. ??n duik bij Scandola gemaakt, daar liggen wat resten van een scheepswrak, als je goed zoekt... Vooral prachtige rotsformaties. De gidsen waren wat wisselend, eentje was wel erg haastig. Briefing in het Frans en 'steenkolen' Engels.

In Porticcio zit Ma?va Plongee, goede ervaringen qua begeleiding, gedegen briefing in het Engels, goede info vooraf. Wat viel er te zien: baarzen, murenes, naaktslakjes, gorgonen, een begroeid zeebaken met veel klein spul, kreeftjes etc.

Al met al mooie Middellandse Zee-duiken met veel leven aan de westkust. Hopelijk heb je wat aan deze info.

Eric Verhagen
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Eric Verhagen » 08-04-2015 21:38

dank Janneke voor je informatie. Heb er wat aan, ga nog even puzzelen.
groet Eric

Plaats reactie