Campingazfles vervoeren met Corsica Ferries

Informatie over de heen- en terugreis per auto en veerboot, of met het vliegtuig.
Plaats reactie
Willem Sterk
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Campingazfles vervoeren met Corsica Ferries

Bericht door Willem Sterk » 16-07-2019 12:46

Beste forumleden en lezers,

Ik heb een korte vraag over het vervoer van campingazflessen met de boot naar Corsica. Ik hoop hier op het forum een goed antwoordt te krijgen, dit lukt namelijk verder op internet niet.

- Mag ik losse campingaz flessen meenemen in mijn aanhanger/bagagewagen? Uiteraard met afsluitdop erop!

De algemene voorwaarden van Corsica Ferries vermeld dat dit niet mag in artikel 20 van de voorwaarden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er (tent)kampeerders zijn die naar Corsica gaan en elke keer nieuwe flessen (moeten) kopen en ook weer moeten weggooien.

Ik hoor graag van jullie. Bedankt!

Willem

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Re: Campingazfles vervoeren met Corsica Ferries

Bericht door Wilbert Geers » 17-07-2019 10:55

Ik heb altijd (ruim 20 jaar) 1 of 2 campinggaz gasflessen meegenomen, uit alle havens die veerdiensten naar Corsica onderhouden en met alle maatschappijen die erop varen. Uiteraard losgekoppeld en ken vele mensen die een campinggaz gewoon zonder problemen hebben meegenomen.

Er zijn 2 instanties die er over gaan, namelijk een overheids veiligheidsinstantie en de veerbootmaatschappij. Volgens mij staat er iets in de voorwaarden dat de ferrymaatschappij toestemming moet geven om ontvlambare stoffen te verschepen. Sinds de aanslag in Nice in 2016 zijn ze strenger aan het controleren en hebben verschillende reizigers hun gasfles moeten achterlaten, echter alleen rond deze periode. Nadien is de controle wat afgezwakt en zijn er geen meldingen meer van mensen die een fles moesten inleveren.

Als ze mij vragen of ik een gasfles heb, dan mompel ik iets van een 'nietbegrijpend nee', vervolgens kijken ze je in je bagage en als ze niets verdachts zien, gaat de achterklep weer dicht. Ik heb mijn gasfles dan ook niet voor de achterruit liggen.

Het NKC meldt dat gasflessen mogen worden meegenomen mits ze vast staan en losgekoppeld zijn. Het zou wel gek zijn als alle campers/caravanners hun gasflessen niet mogen meenemen.

Dus hopen dat er geen aanslag is en je gasfles niet zichtbaar in de kofferbak/aanhanger stoppen....
Enne, via Italië (Savona, Genua, Livorno) heb ik nog nooit vernomen dat er problemen zijn met gasflessen.
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Plaats reactie