Zoeker, Heet, warm, koud

Alle mogelijke andere zaken over Corsica. Als dat nodig is zal de beheerder nieuwe groepen aanmaken voor onderwerpen uit de babbelbox.
Gerhard Schutten
Weet bijna overal raad op

Zoeker, Heet, warm, koud

Bericht door Gerhard Schutten » 19-09-2016 23:45

Laten we dan in deze rustige tijd, heel anarchistisch en tegen de bierkaai in, het fotozoekspel opnieuw starten.
Maar wel met aandacht voor de regulieren vragen en verslagen, want die verdienen natuurlijk de meeste aandacht. Hopelijk is dit iets om het Prikbord weer te verlevendigen.

[album]3004[/album] WAAR IS DEZE FOTO GENOMEN?

Hieronder de tekst zoals Rob die in 2008 gebruikte om het spel te introduceren:
Vroeger moest je wel eens wat zoeken dat door iemand verstopt was, en dan kreeg je te horen 'koud' als je verkeerd zocht, 'warm' als je dichterbij kwam en 'heet' als je er bijna was. Dat kun je natuurlijk ook online doen...

Ik heb zojuist een foto geplaatst en wil wel eens zien hoe snel iemand weet welke plaats dit is. Als het te moeilijk is, dan kun je zoeken in het noorden, het zuiden enz. of in een gebied b.v. Alta Rocca enz. Dan komt vanzelf het antwoord 'koud', 'warm' of 'heet'. Degene die het eerste de juiste plaats noemt, die kan zelf een foto plaatsen en dan beginnen we van voor af aan. Ik denk zelf dat ik met een vrij makkelijke foto begin, maar dat moet de praktijk nog uitwijzen. Ik vermoed dat iedereen in zijn collectie wel eens foto's heeft waar hij even over moet nadenken voor hij/zij weer weet waar het ook al weer was.

Loes Gerretsen

Bericht door Loes Gerretsen » 20-09-2016 08:12

Ja dat was altijd wel leuk.
Als ik naar deze foto kijk dan zou ik zeggen Calvi

Groeten Loes

Gerhard Schutten

Bericht door Gerhard Schutten » 20-09-2016 09:30

Koud. Natuurlijk een overbekend plaatje, maar de details verraden al dat deze foto niet is genomen in Calvi.

Rob Custers

Bericht door Rob Custers » 20-09-2016 12:05

Haha, die Gerhard: gewoon opnieuw beginnen;-) En dan ook met een instinker, want de foto is Calvi, maar het blijkt een foto van een foto gezien de knoppen boven in de foto. Dus deze foto kan overal zijn genomen.

Omdat de jongen op de voorgrond een blote bast heeft, schrap ik een vakantiebeurs oid. Dus het zal toch wel op Corsica of op een ferry zijn genomen. Ik ga uit van een ferry. Warm?

Gerhard Schutten

Bericht door Gerhard Schutten » 20-09-2016 23:56

Niet op een ferry, maar gewoon op Corsica. En zeker niet in de buurt van Calvi.

Stefanie
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Stefanie » 21-09-2016 13:40

Mijn eerst idee was ook Calvi, maar als ik nu beter ga kijken dan is het volgens mij Bonifacio? Wel van de minder populaire kant dan? Daarmee bedoel ik dat je meestal foto's ziet met de graankorrel?

Ronny Verstraete

Bericht door Ronny Verstraete » 21-09-2016 14:11

Geen twijfel. Het is Calvi. De vraag is hier waar de foto genomen werd. Volgens mij is het een foto van een oude reproductie (een boot? Uit een souvenirwinkel?)

Rob Custers

Bericht door Rob Custers » 21-09-2016 14:55

Een vliegveld? Ajaccio?

Plaats reactie