Prikbord erg rustig

Alle mogelijke andere zaken over Corsica. Als dat nodig is zal de beheerder nieuwe groepen aanmaken voor onderwerpen uit de babbelbox.
Plaats reactie
Marilena Verheus
Weet bijna overal raad op

Prikbord erg rustig

Bericht door Marilena Verheus » 16-09-2016 23:51

Rob Custers schreef in een ander topic: het is hier inderdaad behoorlijk rustig, waar gewoonlijk rond deze tijd toch nog wel wat verslagen en ervaringen werden gepubliceerd. Zouden de prikborden en fourms, ook de betere zoals deze, nu definitief zijn ingehaald door andere social media? Dat zou echt jammer zijn, omdat prikborden minder vluchtig leken en zich daarom juist voor bepaalde onderwerpen beter leenden. Ik zie zo snel nog geen gegroepeerde camping-ervaringen of wandeltocht-ervaringen op Facebook verschijnen. Of heb ik het mis?

Ik herhaal de vraag hier, zodat de eventuele discussie in een een geheel nieuw topic gevoerd kan worden. Persoonlijk vind ik het zonde, dat er niet meer activiteit is hier en dat de kennis en informatie die hier bij elkaar staat langzaam in de vergetelheid verdwijnt. hebben de meeste oudgedienden het al lang geleden af laten weten en ik heb ook de indruk dat er weinig tot geen onderhoud wordt gepleegd, laat staan dat er iets wordt gemoderniseerd.

Als ik het prikbord vergelijk met bijvoorbeeld het Duitse Korsikaforum, dat al een paar jaar loopt als een trein, dan valt me vooral op dat de mogelijkheden hier beperkt zijn en niet meer van deze tijd. Zo mis ik al jaren de mogelijkheid om video's te plaatsen en is voor veel andere dingen een kennis nodig die door de veel intuitievere interfaces elders niet veel mensen meer paraat zullen hebben. Technisch valt er enorm veel te verbeteren.

Veel functies van het forum zijn waarschijnlijk inderdaad door de social media overgenomen, maar een vraagbaak zoals hier, met permanent te raadplegen informatie ontbreekt daar toch. Een statische site zoals die van Wilbert is prachtig, maar daar ontbreekt de uitwisseling die een forum kenmerkt en interessant en levendig maakt.
Het valt mij ook op dat een aantal van de functionaliteiten van vroeger geruisloos is verdwenen. Zo heb ik nog wel een onderschrift, maar ik vind nergens meer de mogelijkheid dit te verwijderen dan wel aan te passen. Last but not least kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het sinds het ooit zo populaire raadseldraadje naar de krochten van het Prikbord werd verbannen allemaal zienderogen acheruit is gegaan.

Hierbij dus een oproep aan het nieuwe beheer en aan alle oudgedienden:
KUNNEN WE PROBEREN HET PRIKBORD TE REANIMEREN ???
S'eo morgu, sò sicuru chì un castagnu, quallà  in terra corsa, per mè suspirerà, chì senterà passà  l'anima di u mio core. (AFF)

Peter Koster
Contacteer:

Bericht door Peter Koster » 18-09-2016 23:25

Ik vrees dat het vechten tegen windmolens is: veel meer fora lijden hieronder (ook het mijne). Facebook rules. En je moet wel naar Facebook om je site te promoten. Maar als je daar een link naar jouw site plaatst, klikken mensen wel op je bericht, maar reageren ze vervolgens op FB in plaats van op het oorspronkelijke bericht...
Peter
Het Hurktoilet, Frankrijkgids
http://www.hurktoilet.nl/corsica.php

Rob Custers

Bericht door Rob Custers » 20-09-2016 12:22

Ik heb het idee dat er wel genoeg mensen hier komen kijken en iets opzoeken, maar niks posten. Dus wel halen, maar niet brengen. Maar hoe je dat kunt veranderen? Ik weet het niet echt. Mogelijk is juist dat posten en brengen door Facebook ingepikt, en dan gaan de prikborden en fora vanzelf minder dynamisch worden.

Met de Reisgids hebben we indertijd een deel van de herhaalde vragen afgevangen, want dat waren vaak puur wel halen, niet brengen vragen. Mogelijk dat we met degenen die er nog zijn, top 10 lijstjes kunnen gaan maken. Met mooiste korte wandelroute, beste camping met kleine kinderen, beste slechtweer invulling enz. Daarmee dagen we halers wellicht uit om ook wat te brengen. Het zal in ieder geval weer voor wat reuring zorgen, want heel triviasl zijn zo'n lijstjes niet.

Gerhard Schutten

Bericht door Gerhard Schutten » 21-09-2016 00:05

Ik vind die top-10 lijstjes een goed idee, Rob. Kom ze ook vaak tegen op de hotmail-msn-site.
Als je ze maar op een goede plek in het hoofdmenu kwijt kunt.

Overigens als ik nu (om 1 uur 's nachts) kijk wie er Online zijn, zie ik ??n lid (mezelf) en 50 gasten. Dat lijkt me niet een correcte weergave, maar ik ben bang dat een groot deel van die 'gasten' zoekmachines zijn o.i.d.

Stefanie
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Stefanie » 21-09-2016 13:37

Toen ik in augustus hier nu en dan kwam kijken vond ik het ook rustig. Inderdaad jammer. Ik vind Facebook wel handig om info te zoeken maar een forum zoals dit vind ik toch veel handiger om info te zoeken en te delen! Zo'n top 10 lijstjes vind ik ook wel een leuk idee!

Plaats reactie