test

Col Vergio nr Vizzavona logistiek

Op Corsica wordt veel gewandeld. De GR20 is de beroemdste en waarschijnlijk zwaarste lange afstandswandeling ter wereld. Maar er zijn nog diverse andere prachtige wandeltochten.
Plaats reactie
Werner Broos
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Col Vergio nr Vizzavona logistiek

Bericht door Werner Broos » 11-06-2016 13:54

In juli willen we met de twee zonen van Col Vergio naar Vizzavona wandelen. Het hele gezin heeft behoorlijk wat Corsica-wandelkilometers achter de rug en wil nu deze tocht aanvatten.
We zitten de eerste vakantieweek in Porto op camping. Op 13 juli vertrekken we hier.
Ik denk erover om de familieleden in Col Vergio te droppen, om zelf naar Corte te rijden om de wagen en campeeruitrusting ergens te parkeren.
Zelf zou ik al liftend/bus terug naar Col Vergio willen om samen onze wandeltocht aan te vatten. Later na het eindigen, eventueel de trein naar Corte nemen en de wagen oppikken.
Enkele vragen en bedenkingen:
-waar in Corte best de wagen achterlaten? VW multivan dus 1,97m hoog, geen overdenkte parking dus...
--zijn er leden die een alternatieve manier weten om de logistiek van deze tocht tot een goed eind te brengen?

Rob Custers
Weet bijna overal raad op

Bericht door Rob Custers » 12-06-2016 20:18

Hoi Werner,

Normaliter zou ik gezamelijk de bus naar Col de Verghio nemen. Die zou, volgens de site autocars cortenais in het seizoen om half 11 vertrekken. Voor de zekerheid controleren, want corsicabus.org stelt dat ze geen bevestiging voor 2016 hebben gekregen. Gezien de prijs (20 Euro pp) zou dat jullie 80 Euro gaan kosten. Daar heb je volgens mij ook een taxi voor. Voordeel is dat je anders dan bij liften, weet wanneer je kunt beginnen met lopen en je geen tijd verliest met liften. Op drukke wegen vond ik liften nogal tegenvallen. In het binnenland gaat het beter.

Parkeren zou ik bij een camping doen. Garage mort. Denk aan bv Camping Alivetu. Altijd beter dan een openbare parkeerplaats.

Groet en succes met je voorbereidingen,
Rob

Gerhard Schutten

Bericht door Gerhard Schutten » 13-06-2016 09:31

Je kunt ook doorrijden naar Vizzavona. Daar is geen camping waar je kunt stallen, maar voor de rest een rustig dorpje, dus dat zal wel veilig zijn. Of op de Parking/hotel/'rijkswaterstaat' op de Col de Vizzavona. Vanaf daar met de trein terug naar Francardo en vanaf daar liften naar Col de Verghio. (Dan wel een bordje maken met Calacuccia en Col de Verghio)
Dat kost je wel een dag, maar de familie kan zich op de col vermaken bij Cascade de Radule.

Alleen als het je lukt om in Corte de bus van 10:30uur te nemen, en je er niet tegen op ziet om na 13:00 nog te gaan lopen, is de Corte-optie tijd-besparend.

Leuk plan. Veel succes. We zijn benieuwd hoe het geweest is.

Werner Broos
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Werner Broos » 18-06-2016 13:07

Mooie tips. Camping Alivetu wil geen wagens laten parkeren, maar geeft aan dat er een prive parking is in Corte: Parking Padoue (openlucht ideaal voor een hoog VW busje). Alleen kan ik geen contactgegevens vinden om een eventuele reservatie/prijsaanvraag
We zoeken door!

Eric Viskens

Bericht door Eric Viskens » 23-06-2016 07:10

Werner,

parking Padoue is een gewone betaalparking zoals je ze overal kan vinden, ticket nemen, slagboom gaat open, parkeren en betalen eens je weer vertrekt. Ik heb geen idee wat de dagprijs is. > Place de duc de Padoue/avenue de Gaulle (doodlopende straat die o.a. naar het hotel de la paix gaat).

greetz,
Eric

Plaats reactie