test

GR20 2015 Z-N verslag

Op Corsica wordt veel gewandeld. De GR20 is de beroemdste en waarschijnlijk zwaarste lange afstandswandeling ter wereld. Maar er zijn nog diverse andere prachtige wandeltochten.
Franky George
Heeft de smaak al te pakken
Heeft de smaak al te pakken

Bericht door Franky George » 30-01-2016 09:05

in 2009 een 4tal etappes gedaan als kennismaking met anders reizen en dan in 2012 de volledige gr20 gelopen in mijn eentje, wel eerst noordelijke deel met extra dag om cinto te beklimmen vanuit asco,van vizzavona tot calvi en dan na 2 dagen rust het zuidelijke deel van vizzavona tot conca .
nu is het plan dus om met mijn vriendin en 16 jarige dochter de gr20 noord te wandelen van calvi tot vizzavona

Gerhard Schutten
Weet bijna overal raad op
Weet bijna overal raad op

Bericht door Gerhard Schutten » 31-03-2016 06:04

Op de site van PNRC (Parc Naturel R?gional de Corse) staat dat refuge d'Asinau afgelopen week is afgebrand. Alleen de buitenmuren staan er nog.

Ook kwam ik een bericht tegen dat Cirque de Solitude definitief uit de route is gehaald, en dat de offici?le route nu over de flanken van de Monte Cinto, via Pointe des Eboulis gaat, waarbij de tijdelijke gele markering wordt overgeschilderd in wit-rood.
Cirque de Solitude wordt wel 'opengesteld' maar alle kettingen, ladders en markeringen worden verwijderd.

Plaats reactie