test

GR20 verplicht reserveren

Op Corsica wordt veel gewandeld. De GR20 is de beroemdste en waarschijnlijk zwaarste lange afstandswandeling ter wereld. Maar er zijn nog diverse andere prachtige wandeltochten.
Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

GR20 verplicht reserveren

Bericht door Wilbert Geers » 30-03-2009 18:52

Ik las dit bericht op hiking.be:
Gezien de populariteit van de GR20 en omdat ik het hier nog niet tegen ben gekomen, even aanstippen dat vanaf 2009 de verplichting bestaat elke overnachtingsplek, binnenin of tent, vooraf te reserveren. Bummer! Hoe iets aan z'n populariteit ten onder kan gaan. Zie deze link.
Iemand nog aanvullende info?
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Gast

Bericht door Gast » 30-03-2009 19:33

Ja, ik las dat ook op hiking.be. Goede zaak. Eindelijk een eerste stap om paal en perk te stellen aan de jaarlijkse bestorming van de GR 20. Weten ze meteen waar iedereen zit in geval van nood. Vol=vol, moeten ze met het hele eiland doen. Als er iets ten onder moet gaan is het wel het massatoerisme. Misschien valt er dan nog wat te redden. Hadden ze wel wat eerder kunnen melden, nu zit je te kijken met je planning zonder tickets. Dat moet ik wel toegeven.

Natasja Verboven
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Natasja Verboven » 22-06-2009 21:38

Weet iemand hoe men kan reserveren?
Op de site parc-Corse kan ik precies niet on-line reserveren.

Peter Koster
Weet bijna overal raad op
Contacteer:

Bericht door Peter Koster » 22-06-2009 23:33

Niet precies? Ik heb zelfs helemaal geen reserveringsmodule kunnen vinden, althans geen werkende link daarnaar toe. Wordt toch hoog tijd voor iets dat over ruim een week al verplicht is.
Peter
Het Hurktoilet, Frankrijkgids
http://www.hurktoilet.nl/corsica.php

John Ronk

Bericht door John Ronk » 23-06-2009 16:49

Ik ben een paar dagen geleden nog op de Ruge de la Sega geweest.

Ik kon niet meer binnen slapen maar buiten slapen met tent, zonder reservering vooraf geen enkel probleem.

Natasja Verboven
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Natasja Verboven » 23-06-2009 18:30

Ik heb ook geen link gevonden en krijg geen reactie als ik er naar vraag.
Onze mannen vertrekken 15 juli in Calenzana.
De vrouwen mogen op de kamping met kids blijven.

De bedoeling is dat ze over het algemeen in tentjes gaan slapen ipv in de gites.
Zouden ze het risico nemen en zonder reservatie gaan?
Naar 't schijnt zouden er grote boetes op staan als je gepakt wordt! Maar hoe kunnen ze je pakken en hoe kan een wandelaar dan betalen? Veel geld zullen ze niet bij zich hebben.

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2009 07:41

Ik ben net terug van de GR20. Gestapt van Calenzana tot Conca. We hebben altijd in een tentje geslapen op 2 nachten na.

We hebben met de gardiens van de gites gepraat over de reservatiesystemen en er heerst een hele 'strijd' tussen de gardiens en de parkorganisatie. Vaak moesten we gewoon niet betalen voor onze kampplaats uit protest tegen het park.

Wij zijn bijvoorbeeld de eerste dag in een heuse storm beland waarbij iedereen in de hut moest slapen en sterk aangeraden werd een extra dag te blijven tot de storm weg was. Dat hebben dan ook 80% van de mensen gedaan. Iedereen een dag achter op schema dus.
Niemand had gereserveerd, is echt niet nodig.

Het reservatiesysteem moet opnieuw bekeken worden en zou de eerstvolgende maanden nog niet van toepassing zijn. Niet mee inzitten, gewoon gaan en genieten want het is prachtig.

Natasja Verboven
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Natasja Verboven » 24-06-2009 19:06

Bedankt!

Plaats reactie