test

GR20: Wandelmaatje gezocht

Op Corsica wordt veel gewandeld. De GR20 is de beroemdste en waarschijnlijk zwaarste lange afstandswandeling ter wereld. Maar er zijn nog diverse andere prachtige wandeltochten.
Plaats reactie
Gast

GR20: Wandelmaatje gezocht

Bericht door Gast » 18-05-2008 23:09

Hoi,

Ik ben tussen 19/20 juni- 4 juli op Corsica om de GR20 te gaan lopen en zoek nog iemand die zin heeft om mee te gaan!

Graag zou ik deze route van zuid naar noord willen lopen, zodat het zwaarste (en mooiste) gedeelte van de route voor het laatst bewaard wordt! Ook een voordeel kan zijn dat je het zonnetje in de rug hebt i.p.v. pal in je gezicht.

Deze winter heb ik in mijn eentje in Nepal het Annapurna Circuit gelopen in 11 dagen (220 km, hoogste punt 5416 meter). Prachtige tocht!

Ik ben een sportief meisje van 33, doe aan sportklimmen, wandelen en hardlopen om mijn conditie op peil te houden.

Ik hoor graag wie er interesse heeft om samen te lopen!

Groetjes

Heidi Jongen
Weet bijna overal raad op

Bericht door Heidi Jongen » 19-05-2008 08:30

Ik zou heel graag met je mee gaan!! Maar ik ben niet goed voorbereid. In 2006 heb ik de tocht ook gelopen (Zuid-Noord), maar daarvoor hadden we intensief getraind. Helaas heb ik hem niet uitgelopen, bij de voorlaatste etappe is mijn man ernstig ten val gekomen.
In 2004 hebben we de tocht van Noord tot Vizzavona gelopen. Dus ik heb wel alles gezien.

Even een kanttekening:
Het zuidelijke stuk is wat gemakkelijker, maar zeker niet minder mooi dan Noord.
Verschil van zon in de rug of gezicht: minimaal.

Ik vind het wel knap van je dat je met een onbekende dit avontuur aan wilt gaan, maar het is altijd verstandiger dan alleen te lopen, dat hebben wij aan den lijve ondervonden. Hoe goed voorbereid je ook bent... er kan altijd iets mis gaan en dan is 2 uur lopen naar een refuge heeeel lang.

Heel veel succes en ik hoop dat je een maatje vindt en geniet ervan.

Heidi.

Henri van Seeters
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Henri van Seeters » 21-05-2008 00:47

Wat een toeval zeg, ik doe ook aan wandelen, hardlopen en sportklimmen om mijn conditie op peil te houden en ben ook in diezelfde periode op Corsica. Was eigenlijk voornemens om een aantal toppen te beklimmen, maar ben altijd in voor een mooie tocht!

Lijkt het je wat om mij (32 jaar) als wandelmaatje erbij te hebben, dan moet je het maar even laten weten.

Groet, Henri.

{beheerder: e-mail adres verwijderd, kan via "Priv?-berichten". De 'gast' moet hiervoor dus wel even [urll=profile.php?mode=register]lid worden[/url] (gratis!)}

Dagmar Stassen
Contacteer:

Bericht door Dagmar Stassen » 04-06-2008 15:06

Veel succes en gezien je ervaring moet dit zeker gaan lukken! In 1996 heb ik de route van zuid naar noord gelopen en was hier best tevreden over. In 2006 van noord naar zuid eveneens tevreden, wel rekening houden dat de eerste dag vanuit Calenzana erg warm kan zijn, dus vroeg vertrekken!

Liselotehogewind
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Liselotehogewind » 24-01-2017 13:16

Hoi Heidi!

Ik zoek voor exact dezelfde periode een maatje! Ik ben 27 jaar en in goede conditie. Afgelopen december heb ik een week gewandeld op La Gomera en ik droom al een tijd van de GR20. Het liefst slaap ik wel in een hut.

Ik hoop stiekem dat je nog geen maatje hebt gevonden, want dan maak ik kans!
Dit forum is nieuw voor mij. Door te googelen op GR20 en maatje kwam ik hier terecht dus ik hoop dat jij weet hoe je contact met mij kan opnemen. Als dat niet kan via dit platform, dan kan je mij mailen :)

Hartelijke groet,
Liselotte Hogewind

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Bericht door Wilbert Geers » 24-01-2017 16:30

Beste Liselotte, je reageert helaas op een heel oud bericht. Dus ik denk niet dat het nog van toepassing is.
Maar wellicht wil er wel iemand met jou mee.

groet,
Wilbert
Corsica-info.nl
BeleefCorsica.nl

Plaats reactie