Envol de lucioles - nieuwe tour 2019

De beroemdste groep van Corsica is I Muvrini. In deze rubriek gaat het over hun muziek, hun cd's en hun optredens.
Eric Viskens
Weet bijna overal raad op
Weet bijna overal raad op

Envol de lucioles - nieuwe tour 2019

Bericht door Eric Viskens » 09-02-2019 09:03

Gisteravond in Mons (B) de start van de nieuwe tour, het eerste concert uit een voorlopige lijst van 49 voorstellingen. (Slechts twee in België, zelfs geen enkel in Nederland)

IM had een nieuwe set beloofd, en dat zullen we geweten hebben. Dik 2,5 uur, met drie kwart nieuwe nummers - dus amper een dikke handvol van de gekende klassiekers (wie deze verwacht zal waarschijnlijk ontgoocheld zijn) zelfs maar één nummer van de laatste Luciole cd. Het kan een momentopname zijn, maar dit concert had meer ritme en was iets luider dan ik van hen gewend ben. Ik noem bewust geen namen van nummers, om de pret niet te bederven van diegene die IM nog gaan zien deze toer.

Zoals de laatste jaren, een aantal monologen door Jean-Francois, over het milieu, de klimaatspijbelaars, de gele hesjes...

Altijd wennen, zeker met zoveel nieuwe nummers, maar het publiek en wij waren zeer enthousiast, ik kijk uit naar de cd, er staan duidelijk enkele pareltjes op.

Tenslotte, nog twee covers vermelden, een zeer mooie hommage aan Charles Aznavour en "bella ciao" dat blijkbaar ook op die nieuwe cd zou staan...

Misschien toch eens mijn agenda bekijken, zover is Frankrijk nu ook weer niet :-)

Eric

Plaats reactie