test

camping e gradelle (verslag)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Fam. Meijer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

camping e gradelle (verslag)

Bericht door Fam. Meijer » 16-08-2015 20:45

Ik vind niet echt recente topics terug over deze camping, of topics waarop ik niet meer kan reageren. Daarom maar een eigen bericht. Als het verplaatst moet worden, geen probleem.

Wij hebben de tweede week van onze vakantie (18 t/m 25 juli) hier gestaan, met onze 2 dochters. Dit was de meest mooie plek van Corsica. Vanaf onze plek hadden we een prachtig uitzicht op de baai van Porto en de rotsen (of althans het begin er van) van de Calanches.

De camping ligt zo'n 10 minuten rijden vanaf de weg tussen Calvi en Porto. Je komt al vrij snel door het dorpje Osani en dan komt er een tijdje niks. Zo'n 300 meter van zee vind je de camping. Onderaan zijn volgens mij plaatsen voor caravans en campers, dat ziet er niet echt aantrekkelijk uit. Het tentengedeelte (en sporadisch een camper) ligt achter de receptie rondom en op een heuvel. Het zijn merendeels terrasplaatsen, varierend van veel schaduw tot minder. Bovenop de heuvel vind je het sanitair gebouw. De plaatsen zijn niet gek groot, maar naast de vlakke terrasplekken is er altijd wel een stukje wat je ook kunt gebruiken.

De zee is 5 minuten lopen en dan kom je op een heerlijk kiezelstrand. Hier kun je een kano huren, er zit ook een restaurant (geen gebruik van gemaakt). Op de camping kun je ook eten, ook niet gedaan. Brood kun je ook bestellen. Bij de receptie kun je volgens mij ook beperkt wat boodschapjes kopen. De cappuchino is heerlijk. Voor kinderen is er een gratis minigolf, een tafeltennistafel en een kleine speeltuin.

Op ca. 15 minuten rijden is een alimentaria. Porto, met de eerste supermarkt en pin, is 40 minuten rijden. Zorg dus dat je voldoende boodschapjes bij je hebt. We hebben het niet gemist.

Van hieruit kun je Porto bezoeken, de Col de Verghio (de weg er naar toe is schitterend, diverse kloven waarin je kunt zwemmen), de Calanches en Piana, voorbij Piana vind je zandstranden. Wielrennen/mountainbiken kan hier ook prachtig. Kano huren is een aanrader, wat een mooie kust.

Het enige minpunt van deze camping is het sanitair. De toiletten zijn ok. Maar de douches zijn echt aan een opknapbeurt toe. De vloer in het sanitairgebouw watert niet goed af, zodat op diverse plekken plasjes staan, met muggen als gevolg. Bij het douchen wel altijd lekker warm water gehad. Alleen bij het afwassen koud water. Maar ik had dit prachtige plekje niet willen missen.

Plaats reactie