Campings La Vetta, U Sommalu en Les Oliviers (verslagen)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Plaats reactie
Marja Doyer
Heeft de smaak al te pakken
Heeft de smaak al te pakken

Campings La Vetta, U Sommalu en Les Oliviers (verslagen)

Bericht door Marja Doyer » 17-08-2004 16:48

La Vetta van 12-7 tot 25-7 en van 26-7 tot 2-8.
Ik zal de camping niet te veel ophemelen want anders is er volgend jaar geen plekje meer vrij. Gereserveerd maar mochten zelf een plek uitzoeken. Beneden groot veld zonder afgebakende plaatsen en verder veel (grote) terrassen. Goed eten op de camping en niet duur. Erg aardige eigenaresse met engelse echtgenoot. De kinderen (10, 13 en 14) wilden er niet meer weg. Restaurantjes in de buurt. Dichtstbijzijnde strand op 3 km. Verder naar het noorden en zuiden ontzettend veel mooie, tropisch aandoende stranden. Supermarkt: Grote G?ant ca. 5 km zuidelijk. Spar ca. 10 km noordelijk. Dichtbij Porto-Vecchio. Ruim 1/2 uur rijden naar Bonifacio. Camping heeft heel veel schaduwplekken onder o.a. kurkeiken en eucalyptusbomen. Sanitair niet super de luxe maar altijd schoon. Altijd warm water voor zowel douche als afwas. Gemengd publiek. Kortom voor ons de topper.

U Sommalu: 25-7 (1 nacht). Ruime plek maar er kwamen na een uur een camperbusje bij ons op de plek staan. Dus eigenlijk een gedeelde plek. We zaten voor het tent opzetten even uit te puffen en voelden telkens spetters. Later bleek dit vanuit de boom (treurwilg inderdaad) te komen. Alles zat onder de kleverigheid. Dat bleek nog niet eens het ergste. Inderdaad de enorme muggenoverlast. We stonden achteraan nabij de stranduitgang. Ik heb heel even buiten staan praten met een achterbuurman en ben toen lek gestoken. Niet normaal. Het ergste echter was een soort luis dat zich op de boomstam had genesteld. Na familieberaad hadden we al besloten om hier de volgende dag weer weg te gaan. Ik had echter 150 euro aanbetaald maar heb dit de volgende ochtend na veel klagen uiteindelijk terugontvangen. De gehele tent en kleding zat onder de vlekken. De luizen (o.i.d.) hadden zich de volgende ochtend allemaal op de tent genesteld en bij een kleine druk (o.a. bij het invouwen v.d. tent) ontstonden en rood/bruine vlekken die er niet meer uitgingen. Bij de kleding ook niet in de was dus wees gewaarschuwd. Nieuwe tent n.d. knoppen. Eigenaar bood nog wel andere plek maar voor ons was de lol er af. Omgeving: niks van gezien. Receptie/restaurant: kaal en ongezellig. Zeer dure campingwinkel. Klein zwembadje.
Kortom: voor ons 3 x niks maar omgeving, m.n. achterland zou wel erg mooi zijn. Sanitair: tijdens ons bezoek niet fris.

Toen wederom terug naar La Vetta alwaar we weer een week heerlijk hebben gestaan en weer met open armen werden ontvangen.

Les Oliviers in Porto (2-8 tot 13-8). Terrassencamping met nieuw giga zwemparadijs (echt heel mooi en luxe) met nieuw restaurant (1x p.w. corsicaanse avond). Riviertje (Porto) onderaan op de camping met rotsen waar je van af kunt springen/zonnen e.d. Vooral voor de wat oudere jeugd erg leuk. Hele steile toegangswegen vond ik eng). Niet geschikt voor caravans, vouwwagens e.d.
Al een hele klus om met de bagagewagen boven te komen en je auto in de namiddag weer te stallen.
Nadeel: op de meeste plekken kan de auto/aanhanger niet op de plek staan. Wij moesten 2 trappen en 10 boomwortels over om iets uit de aanhanger/auto te halen. In totaal 50 treden naar het hoger gelegen sanitair. Dit sanitair oogde modern maar er waren in ons sanitairgebouw te weinig wascabines (3 stuks) zonder verlichting. Omgeving schitterend. Drukke (Spar) supermarkt op loopafstand (goed voor de kuiten), strand op circa 1,2 km (keien). Dorp met restaurantjes ca. 1/2 uurtje lopen. Calanches en binnenlanden erg mooi vooral voor wandelfanaten. We hebben hier 10 dagen gestaan. 2 kids met reisziekte vonden de bergwegen af en toe iets te veel van het goed. Vrij weinig Nederlanders en erg drukke omgeving. Dure camping met 4 personen en 2 tenten 49 euro per nacht. Onpersoonlijke receptiemedewerk(st)ers. Kortom: leuk om de omgeving een keer gezien te hebben maar voor ons niet weer.

Resumerend: Omgeving Porto-Vecchio viel de drukte ons mee (maar we waren nog vroeg (juli) in Porto en omgeving vonden we het erg druk. Als je ergens wilden wandelen b.v. de Calanches moest je erg vroeg je bed uit wilde je nog een parkeerplaatsje kunnen vinden. Ook de restaurantjes moest je bijtijds bespreken. Jammer.

Maar Corsica was top. Waarschijnlijk volgend jaar weer en dan La Vetta in combinatie met b.v. Calvi of het zuidwesten. Alle tips welkom.
Vakanties voorbereiden, genieten en nagenieten!

Corine Mientjes
Nieuwkomer
Nieuwkomer

La Vetta

Bericht door Corine Mientjes » 21-08-2004 16:35

Hai Marja,
Wij stonden naast jullie op La Vetta( De Waard Albatros), inderdaad niet te veel ophemelen deze camping, want dat moet een goed bewaard geheim blijven!! Het is ons heel goed bevallen, nadat wij er 11 jaar geleden al eens met de motor hebben gestaan. Wij zijn zelfs, tegen onze principes in, niet verkast dit jaar, maar hebben de omgeving grondig verkend en geen dag op dezelfde baai gelegen. Over de camping niets dan goeds en kan ik me geheel bij je aansluiten. Ik vind het wel bijzonder dat je het minder druk vond dan in de buurt van Porto, want wij hebben nog nooit zo vaak in de file gestaan. Maar goed wij zijn wat langer in augustus gebleven, dat scheelt. Dat vond ik dan ook het enige nadeel, dat het vreselijk druk was, maar dan nog is het bijzonder dat je op stranden ligt, waar maar een paar families liggen. Daarom voor ons volgend jaar ook weer Corsica (voor de 7e keer), omdat we dit nergens anders vinden, op rijafstand dan, denk ik.

Ad Murck
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

Re: Les Oliviers

Bericht door Ad Murck » 26-08-2004 07:55

Hoi Marja, we zijn het natuurlijk helemaal met je eens wat betreft Les Oliviers. In augustus werd het wel erg druk met al die Italianen en Fransen erbij. Voortaan gaan we nog een weekje eerder. En we proberen onze velgen de volgende keer heel te houden. Wij vonden het geweldig op Corsica. groeten Ad, Jeanette, Suzy en Benjamin Murck en Guido Jetten.

Gast

Re: La Vetta

Bericht door Gast » 14-08-2005 12:10

Wij stonden ook op La Vetta. We waren er van 7 juli t/m 26 juli. Inderdaad een erg mooie camping. Wij hadden een geweldige ruime plek!
Alleen wat ik wel een groot minpunt vond was het sanitair. De wc's waren meestal erg smerig, nu kan ik me daar nog enigszins mee redden, maar voor mijn dochtertje van 5 vond ik dat wel een groot probleem! En een groot aantal douches had een kapotte draaiknop om de hoogte te verstellen of zelfs helemaal geen stang zodat de douchekop in het rond bungelde. Ook vond ik het aantal douches (18) ??n gebouw op een camping met 150 standplaatsen en aantal wc's (2 gebouwen) erg weinig.

Gast

hoe kom ik hier ?

Bericht door Gast » 23-08-2005 09:38

hallo,
Ik heb allemaal prachtige verhalen gelezen op deze site over Corsica.
De camping waar hierboven over gesproken wordt spreekt me wel aan, heb alleen een vraag hoe kom ik hier (met eigen auto en de boot of met het vliegtuig) en wat is handig met drie kids van 11-4-3 jaar?
Als we gaan willen we graag in mei of juni gaan.
Alle info is welkom
hartelijk bedankt

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Bericht door Wilbert Geers » 23-08-2005 17:54

Beste ?,

eh welke van de bovengenoemde campings bedoel je...?
EN als je per vliegtuig gaat zul je, denk ik een auto moeten huren....

Iets meer info svp...

o ja ik heet Wilbert...
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Rika Dijkstra
Nieuwkomer
Nieuwkomer

camping la vetta

Bericht door Rika Dijkstra » 23-08-2005 19:49

Hallo,
Ik bedoel de camping La Vetta en inderdaad complimenten voor jouw site Wilbert, die was ik lang geleden al eens tegengekomen vandaar dat het mij ook prachtig lijkt om naar Corsica te gaan.
Ik heb vandaag nog eens even wat op de site gekeken en zag toen ook het onderwerp over het ongedierte? Zijn er echt zoveel spinnen, slangen, enz enz) want daar ben ik als de dood voor.
Ik denk dat er nog wel iemand een berichtje zal doen dus ik ben benieuwd
Groeten

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Bericht door Wilbert Geers » 23-08-2005 20:48

Hallo Rika,

Leuk dat je enthousiast bent geworden voor Corsica. Ik ben dit jaar op visite geweest op La Vetta, en het is een leuk camping moet ik zeggen. De beschrijvingen hierboven kloppen wel... maar hij is niet direct aan het strand, wel een zwembad dat tot laat open is...

En dat van dat ongedierte: dat valt best wel mee hoor, het is niet zo dat de spinnen je om de oren vliegen en de slangen onder je tent door kruipen.... Net zoals in elk land/streek heb je op de ene plaats er meer last van dan op de andere plaats... en dat kan zeker bijv muggen ook nog eens van jaar tot jaar schelen....

Als je naar La Vetta gaat zou ik de boot nemen naar Bastia.....

Succes met kiezen...
Wilbert
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Plaats reactie