test

Camping Chez Bartho in Corte (update juli 2008)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Gast

Bericht door Gast » 13-05-2011 17:20

Vorig jaar leefde hij nog. Ik heb met nieuwjaar nog een kaartje via mail gestuurd. Ik heb een antwoord gekregen, waarschijnlijk via de dochter of de schoonzoon. Ik denk dat ze mij wel zullen informeren, moest er echt iets zijn met Bartho of zijn vrouw.

De rivier is iets extra aan de camping. Een speeltuin is er helaas niet. Je kan er de kinderen wel vrij laten rond lopen.

Veel plezier op Corsica!

Gast

Bericht door Gast » 14-06-2011 18:41

Beste allemaal,

Zal deze camping ook rond 4 augustus nog vrije plekken hebben of is deze dan overstroomd met Italianen?

Rob Custers
Weet bijna overal raad op

Bericht door Rob Custers » 14-06-2011 20:22

Lukt altijd, gewoon op tijd komen (voor 11 uur). Juist de campings rond Corte hebben zeer veel trekkers. Ik schat dat minstens de helft de camping 's morgens verlaat. En de Italianen zitten voornamelijk aan de kust en dan nog met name bij Porto-Vecchio, Bonifacio en Propriano en ook rond St. Florent.

En Tom: Meld je nu gewoon aan op prikbord, dan weten we op wie we reageren en dan kun jij makkelijker in de gaten houden als ergens een nieuw bericht is geplaatst.

Peter van Mulekom

Bericht door Peter van Mulekom » 09-08-2011 13:02

Hallo allemaal,

Tijdens onze vakantie op Corsica, afgelopen 3 weken, zijn we ook weer bij Bartho op de camping geweest. Bartho en zijn vrouw maken het nog steeds goed. Bartho zelf is welliswaar wat magerder geworden maart voert nog altijd de boventoon op zijn camping.
Op zondag 24 juli stond er een artikel over hem en zijn camping in Corse-matin, waar hij apetrots op was.
Voor alle Bartho-fan's heb ik het artikel bijgevoegd.

Groetjes
Peter van Mulekom

Afbeelding

Ingrid Hoogstrate
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Ingrid Hoogstrate » 21-08-2011 07:17

Wij hebben in de zomer van 2011 (begin augustus, dus echt hoogseizoen) op Chez Bartho gestaan, enthousiast geraakt door het verhaal hierboven. En we vinden het een van de leukste campings van Corsica! Voor zover we dat kunnen beoordelen natuurlijk.

Ook Bartho was nog steeds van de partij. Grote voordelen: schitterend terrein met uitzicht op de citadel, z??r schoon, nieuwe douches (niet echt warm, op zijn best warm-lauw) maar wel heel schoon, superleuk publiek, mooie plekken en deels autovrij, heerlijk terras, loopafstand van centrum Corte. Kortom: ik zou het iedereen aanraden!

We zijn nog (nadat we ons al bij Bartho hadden ge?nstalleerd), op een aantal andere campings wezen kijken, maar ?cht, dit is de leukste in Corte!

Waar is deze camping niet geschikt voor? Mensen die animatie zoeken (is er niet) of zwembad (is er niet) of langdurige contacten (wij waren met bijna een week ??n van de langst aanwezige tenten) of andere Nederlanders (schaars aanwezig).

Voor zwemmen ga je best stroomopwaarts de Tavignanu op, circa 20 minuten lopen. Is frisser dan bij de camping, maar uiteraard kun je daar best heerlijk even afkoelen.

E?n klein dingetje: haal je brood in de stad, al snel beter dan wat je via de camping krijgt, plus een leuk ochtendwandelingetje!

Claudia Taken
Goeie start gemaakt
Goeie start gemaakt

Bericht door Claudia Taken » 12-01-2013 18:58

Wat een mooie verhalen, ik krijg zin om ook naar Bartho te gaan! Is hij nog steeds actief als campingbaas?
Kun je direct vanuit de camping wandelingen maken of moet je dan eerst een stukje rijden?

Gast

Bericht door Gast » 16-01-2013 16:23

Wij zijn in 2008 de laatste keer bij Bartho geweest. Leuke camping voor mensen die op zoek zijn naar rust en animatieloze avonden. Alhoewel de juke-box op het terras ook wel een attractie is. zalig.
Van hier uit kun je verschillende wandelingen doen. Als je bij de camping boven aan de weg komt en links afslaat (niet richting het centrum) staan iets verder op 2 wandelingen aangegeven als ik me niet vergis. De wandeling naar links, langs de bergflank leidt naar een brugje over de rivier en sluit verder aan op de GR (als ik me weer niet vergis). Mooi hoor.

Saskia Daru
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Saskia Daru » 12-08-2016 10:15

Een aantal fijne dagen op Chez Bartho gestaan. Er is een nieuwe baas, die heel sympathiek is en ik per abuis de hele tijd Bartho heb genoemd (niet zo aangesproken, trouwens). Weinig toe te voegen aan onderstaande, behalve dat wij het heerlijk vonden. Goede sfeer! Lekkere pizza's en goedkope heerlijke ijsjes...

Baden in de rivier direct aan de camping is natuurlijk het makkelijkst, maar we vonden de plekjes iets verderop nog mooier tussen de rotsen. Wel even eindje lopen.

Plaats reactie