Camping Arinella Bianca (Ghisonaccia)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Margje Voogd
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Vakantie Corsica

Bericht door Margje Voogd » 13-12-2005 17:13

Heey, ik ben met mijn zusje en mijn ouders in het jaar 2002 en 2003 naar Corsica geweest en we gingen naar de camping Arinella Bianca. Ik vond het wel spannend, want ik was toen nog nooit op een eiland op vakantie geweest en ik wist dat we met de boot moesten. Was natuurlijk ook spannend, maar dat viel allemaal reuze mee. Eigenlijk is het best leuk op zo'n boot.

Toen we weer aan land kwamen moesten we ongeveer nog een half uurtje tot een uurtje rijden. Met de reis naar de camping toe genoten we al van het prachtige landschap. Toen we op de camping aankwamen hadden we alle 4 gelijk een heel goed gevoel over de camping. Die camping heeft echt een hele goede uitstraling!
We kregen onze staplaats te weten en we gingen gelijk even rondkijken op de camping (doen we altijd). We hadden het er al gelijk van de 1e minuut naar onze zin! We zagen ook al 's middags het animatie team aan het werk. Ze gaven toen al een soort kleine show. Je kon spelletjes doen en nog veel meer.
's Avonds gingen we natuurlijk naar de shows kijken de het animatieteam gaf. Die waren echt heel erg leuk. Voor jong en oud, echt waar, voor ieder wat wils. Het animatieteam betrekt de campinggasten er echt bij.

In die 2/2,5 weken die we daar zaten hebben we een superleuke tijd gehad!! Ik vond het zelfs moeilijk om naar huis te gaan. Zo'n gevoel krijg ik niet snel, maar toen had ik het zeker!
Na een paar maanden wilden we weer een vakantie boeken voor het jaar daarop. We wilden allemaal terug naar die fantastische camping. Ook omdat een vriendin die ik daar had leren kennen daar ook naartoe ging, maar ook gewoon om de sfeer die de camping en het eiland heeft. De we kozen Corsica. We gaan nooit 2 jaar achter elkaar naar diezelfde camping, maar toen deden we het toch.

Nu ben ik 16 (bijna 17) en ik doe de opleiding International Tourism and Leisure Managment. Dat is de engelstalige opleiding voor tourisme/recreatie. Nu ga ik aankomend jaar naar Oostenrijk voor 5 maanden op stage en ik ga naar een hotel. Ik moet 3 stages afronden in het buitenland, dus elk jaar 5 a 6 maanden in het buitenland werken. Ik moet ook straks het deel entertainment nog doen. Dan zou ik in een hotel of op een camping kunnen gaan werken. Het liefste wil ik naar Corsica en dan nog naar de camping Arinella Bianca! Ik ga er zelf ook voor zorgen dat ik daar stage mag gaan lopen. Dat wil ik echt zo graag!!! Hopelijk gaat dat door en als het doorgaat zal het een superleuke stage worden!

Plaats reactie