test

Camping Campita te Francardo (verslag)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Anne Paul de Haan
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Anne Paul de Haan » 19-07-2012 13:32

Ik kwam nietsvermoedend op deze camping af. Ik had wel gelezen hier op het prikbord over deze eigenaar, maar realiseerde me niet dat ik deze camping benaderde. Omdat op het bordje stond dat de receptie tot 15u gesloten was wilde ik niet aanbellen en liep ik niets vermoedend even het terrein op met mijn kinderen om eens te kijken. Even later werd ik wild schreeuwend van het terrein geroepen en nogal grof behandeld door de beste man. Ik bleef vriendelijk en verontschuldigde mij voor whatever ik misdaan had (ik had geen idee eerst) maar werd uiterst onvriendelijk en bot de deur gewezen omdat ik zonder zijn toestemming het terrein op gelopen was. Toen ik aangaf dat ik mijn kinderen dan moest ophalen die bij een leuk plekje op mij wachtten, werd hij nog woester en vond dat ik bezoekersgeld diende te betalen.

Ik weet dat hij blind is (absoluut geen excuus om grof en bot te doen), maar ik verbaas me over het idee dat je een camping runt en dan zo met gasten omgaat. Het gaf mij een heel naar gevoel. Na eerder die dag al een ervaring op een andere camping waar we heel wantrouwend behandeld werden had ik het echt gehad met die stugge Corsicaanse mentaliteit. Gelukkig is dat later, door andere heel vriendelijke en respectvolle eigenaren en beheerders, weer ruim goedgemaakt.

M.vanLieshout-Poestkoke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door M.vanLieshout-Poestkoke » 04-09-2016 16:02

Augustus 2016. Wij reizen ieder per quad over Corsica. Zo ook naar de camping Francardo.
Netjes onze voertuigen voor de poort gezet. We waren op de hoogte van deze bijzondere eigenaar. Hij zat binnen en we spraken hem aan. E?n van ons mocht op de camping gaan kijken. Wat ik al vreemd vind. Lopend heb ik een rondje camping gemaakt. Mijn partner wachtte bij de eigenaar. Daar kreeg hij te horen dat ik al meer dan 5 minuten weg was en dat het wel erg lang duurde. De schoonmaakster meldde aan hem dat er 2 quads buiten de poort stonden. Bij mijn terugkomst kregen we te horen dat we maar een andere camping moesten zoeken. Bij de vraag waarom? werd deze beantwoord met au revoir.
Op z'n zachts gezegd vreemd, zeer vreemd.

Marilena Verheus
Weet bijna overal raad op

Bericht door Marilena Verheus » 04-09-2016 17:55

Beste M. van Lieshout-Poestkoke, neem me niet kwalijk, het is sterker dan ikzelf... Lees dit:
Le peuple du quad, Marc Biancarelli
S'eo morgu, sò sicuru chì un castagnu, quallà  in terra corsa, per mè suspirerà, chì senterà passà  l'anima di u mio core. (AFF)

Eric Viskens

Bericht door Eric Viskens » 07-09-2016 05:41

Geniaal, Marilena :-)

Plaats reactie