Camping Pietra, Cap Corse (verslag)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Plaats reactie
Marijke van Egten
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Camping Pietra, Cap Corse (verslag)

Bericht door Marijke van Egten » 27-11-2005 21:28

We wilden eigenlijk Cap Corse bezoeken. Wij zijn hier naar Camping Pietra gegaan aan de oostkant van Cap Corse bij het plaatsje Pietracorbara. Een erg goede camping met het schoonste en mooiste sanitair dat ik heb meegemaakt. Grote plekken tussen hoge heggen. je kon ook op een veld staan, dan stond je meer in de zon, maar met een werkelijk fantastisch uitzicht op zee. Het was over een pad vanaf de camping 5 minuten lopen naar het enige zandstrand dat Cap Corse aan de westkust rijk is. Kortom een hele goede camping en een prima uitvalbasis opm Cap Corse te verkennen. Vlakbij de camping is ook een manege waar je tochten per paard kunt maken. Op het strand is een eettentje dat bij de camping hoort en waar je lekker kunt zitten en genieten van een heerlijke lunch of diner. De kinderen waren vooral gek op de snack aan het strandje omdat ze hier crepes konden eten. Wij hebben Cap Corse heel goed bekeken en zijn helemaal rondgereden. De punt van cap Corse bezocht, en Erbalunga, een prachtig dorp. Cap Corse is ruig en weer totaal anders dan alle andere gebieden die ik in de loop der jaren op Corsica heb gezien, maar prachtig. Ook reden wij op een gegeven moment langs een hek waar allemaal wilde zwijnenhuiden overheen hingen. Dat maak je toch alleen maar mee op Corsica. De wilde geiten, koeien langs de weg enz.
Al in 1980 voor het eerst per fiets Corsica ontdekt. Wel een groot verschil met nu maar nog steeds het mooiste eiland van Europa.

Julien Rossi
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Julien Rossi » 13-12-2005 20:54

Pietracorbara is een mooie plaats die ik heel goed ken (net noord van Sisco, waar ik vandaan kom). Er is een grote strand, maar als je daar op de strand naar de restaurant gaat (er zijn verschillende restaurants daar), dan moet rekening mee houden dat het heel erg lang duurt (eens heeft het 3 uur geduurd! met bijen en zand.)
Er zijn wel andere restauranten, in Pietracorbara, maar vooral in Erbalonga (zo'n 15 minuten rijden): Chez Anto of U Fragnu zijn heel lekker.

Plaats reactie