Ideal Camping, Galeria (verslag)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Plaats reactie
Aad Verkade
Weet bijna overal raad op

Ideal Camping, Galeria (verslag)

Bericht door Aad Verkade » 22-11-2005 23:06

Toen ik in het fotoboek foto's plaatste van Ideal Camping stuurde Jan Kiewied mij een bericht om meer info over de camping te vragen. Hij was er zelf enkele jaren geleden ook geweest. Omdat mijn bericht aan Jan feitelijk een Campingverslag is zet ik de tekst even hier neer.

Eerste indruk is minder door de wat rommelige entree. Maar eenmaal daarvoorbij treft je een leuke gezellige camping aan.
Tijdens de paar dagen dat we er waren viel ons ook op dat veel mensen niet de moeite namen de camping even op te lopen en al snel weer omkeerden. Aan het begin van de camping stonden wat groepen met jongeren waarvan we overigens nooit last hadden. Wij stonden helemaal aan het einde van de camping, na het tweede (oude met koud water en franse hangplees) sanitairgebouw. Zoals je op de foto ziet schaduwrijke plaatsen, niet te druk, veel trekkers die slechts ??n dag blijven. Aan het begin van de camping liggen goede saniatire voorzieningen met warm water. Het geheel wordt goed onderhouden. Wat het beeld van deze camping een beetje bepaalt zijn de ingepakte caravans die op het eerste veld staan. Maar neem je de moeite even verder te lopen dan krijg je waar voor je geld. Tarieven zijn heel redelijk, je kunt op het terras een goed kopje koffie of iets anders drinken en de familie die het geheel beheert is erg aartdig. Galeria is bovendien een goed uitgangspunt voorwat activiteiten. Zie in mijn fotoboek de foto's van het Fangodal en de rivier. Maar ook een paar wandelingen zijn mogelijk. Het strand is overigens op 5 minuten loopafstand van de camping. Onze kinderen hebben er gevist, gesnorkeld etc. Voor een paar dagen een aanrader. Calvi op 30-40 autominuten. Overigens ben ik dit jaar vreselijk geschrokken van de kwaliteit van de campings tussen Calvi en I'le Rousse. Wij vonden er niet een de moeite waard om er de haringen in de grond te slaan.

Johan Jansen
Moderator
Moderator

Re: Ideal Camping, Galeria (verslag)

Bericht door Johan Jansen » 23-11-2005 09:00

Aad Verkade schreef:Overigens ben ik dit jaar vreselijk geschrokken van de kwaliteit van de campings tussen Calvi en I'le Rousse. Wij vonden er niet een de moeite waard om er de haringen in de grond te slaan.
Ik ben benieuwd Aad welke campings je bedoelt. Weet je namen?

Anja Leeuwestein
Heeft de smaak al te pakken
Heeft de smaak al te pakken

Bericht door Anja Leeuwestein » 23-11-2005 12:13

Wij hebben afgelopen zomer op een camping gestaan tussen Calvi en Ile Rousse. Het was camping Panoramic in Lumio en die vonden wij erg aangenaam. Dus wil iemand informatie dan kan deze bij mij terecht.
Het is geen "massa" camping dus erg geschikt voor wat rustzoekers en gezinnen met jonge kinderen.

Erik Geurts

Bericht door Erik Geurts » 23-11-2005 13:56

Anja,
Misschien vind je het leuk om een verslagje van die camping te schrijven (dan graag wel even in een apart onderwerp).
Erik

Aad Verkade

Bericht door Aad Verkade » 24-11-2005 21:42

Ter nuancering, wij waren op zoek naar Campings aan zee.

Plaats reactie