test

Camping La Dolce Vita bij Calvi (verslag)

In deze rubriek staan verslagen over campings op Corsica, geschreven door campinggasten.
Plaats reactie
Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Camping La Dolce Vita bij Calvi (verslag)

Bericht door Wilbert Geers » 08-08-2005 15:01

La Dolce Vita - Calvi

http://www.dolce-vita.org/

Een ruim opgezette camping met lekker grote plaatsen met veel schaduw. Enigszins ouderwets doch schoon en degelijk sanitair. Geen animatie of zwembad, maar wel het strand dichtbij. Kinderspeeltuigen aanwezig. Restaurantje ook en natuurlijk een klein winkeltje. Calvi op 5 minuten met de auto.

Prima uitvalsbasis voor de vele bezienswaardigheden in de buurt en natuurlijk de bergwandelingen. Calvi, vliegveld, boemeltrein, baaitjes en disco dichtbij. We zijn er meerdere jaren 1999-2004 met plezier geweest.

Wilbert
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Ingrid Scheepbouwer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Ingrid Scheepbouwer » 06-01-2008 13:18

Is iemand misschien afgelopen zomer 2007 nog op deze camping geweest? En hoe is dat bevallen?

Wij twijfelen namelijk tussen camping Bella Vista en deze camping.

Gast

Camping Aqua Dolce

Bericht door Gast » 05-03-2008 13:13

Ingrid Scheepbouwer schreef:Is iemand misschien afgelopen zomer 2007 nog op deze camping geweest? En hoe is dat bevallen?

Wij twijfelen namelijk tussen camping Bella Vista en deze camping.
Ja, ik kom daar al jaren, vanwege de prettige sfeer; aardige mensen bij de acqueil; simpel, maar schoon sanitair; ruime plaatsen;veel bomen en goede uitvalshoek naar de kustroute
voor wandelingen; St.Florent op 10 min fietsen (of 5 min per auto), maar parkeren kan soms wat lastig zijn.

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Bericht door Wilbert Geers » 05-03-2008 18:47

Acqua Dolce ligt in St. FLorent en Dolce Vita in Calvi. Op beide ben ik geweest en vond beide erg prettig.
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2008 21:44

Wij zijn er nog in 2006 geweest. Volgens mij is er nog niets veranderd. Rustige camping met idd geen animatie - of zwembad. Wel geleerd op deze camping: aanvliegende vliegtuigen geven minder lawaai dan wegvliegende vliegtuigen. Twee keer per dag heb je last van de vliegtuigen die in en uit vliegen. Maar eerlijk gezegd raak je daar echt heel snel aan gewend. Waar ik wel veel last van heb gehad waren de hysterisch blaffende honden van het 'Legioen" en de strandtenten richting Calvi (mijn man en zoon snapten niet waar ik het over had elke morgen). Dus ook dit is heel persoonlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat je verder richting Calvi minder last hebt van die strandtenten. Voor de rest een fantstisch schoon strand en je ligt erg centraal voor de legio uitstapjes die deze hoek je kan bieden! Veel plezier op Corsica!

M. Sluijters-van Hout

Willeke Buma
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Willeke Buma » 28-02-2017 20:50

Wij zijn vorig jaar nog op deze camping geweest. Tussen 2011 en 2014 ook nog een aantal malen. Het blijkt dat de camping is 2015 van eigenaar is veranderd. {ik geloof dat dit ook de eigenaar van de naastgelegen camping is} en persoonlijk vind ik dit niet een positieve verandering. Maar goed, wij waren op een bepaalde manier ook erg aan de familie die de camping beheerde, gehecht geraakt.

De camping op zich is inderdaad lekker rustig. Strand is op loopafstand. Sanitair zou iets beter schoongehouden mogen worden, misschien ook een gevolg van de overname... Restaurant en campingwinkeltje aanwezig.

Verder is de camping een prima uitvalsbasis om de tocht naar Piana te maken, of de bergen in te rijden. Het is ook leuk om ter hoogte van de basis van het Legioen de trein naar Ille Rousse te pakken, deze rijdt pal langs de kust, dus genoeg moois te zien!

Edit 25-2-2019
In 2018 weer op deze camping geweest. Inmiddels zijn er cabins geplaatst op het achterste deel van de camping.Dit betekent dat er minder plek is voor kampeerders, maar ik geloof niet dat dat een groot probleem is omdat er op dat stuk nooit veel mensen verbleven. Verder zijn de kampeerplekken anders ingedeeld en is de warmwatervoorziening aangepast. Sanitaire voorzieningen zijn ook opgeknapt.
Laatst gewijzigd door Willeke Buma op 25-02-2019 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Marilena Verheus
Weet bijna overal raad op
Weet bijna overal raad op

Bericht door Marilena Verheus » 03-03-2017 09:16

Ik begreep (ook vorige zomer) dat de nieuwe eigenaar grootse renoveringsplannen heeft, er is veel achterstallig onderhoud op de camping. Het was er ook toen nog niet zo druk en ik vond het sanitair redelijk te doen, de warmwatervoorziening daarentegen liet te wensen over, maar twee lekkende zonneboilers voor één sanitairblok is natuurlijk ook bezopen weinig. Ik had gelukkig een campingdouche bij me (zo'n fijne die je onder druk kunt zetten, met een echte douchekop) en heb zelf water gekookt zodat ik toch even lekker heet kon afdouchen :) - het wat 's ochtends en 's avonds nog venijnig koud, bij het festivalletje in Lumiu zaten we elke avond met warme jassen aan en dekens over onze benen!
Dat was ook nog zo wat: ik was daar speciaal voor het festival (Canti di quì, georganiseerd door o.a. de zoon van Jean Sicurani van A Filetta) en had bij aankomst al aangegeven dat ik alle drie de avonden van mijn verblijf daar laat, dus als het hek al dicht was, thuis zou komen. Geen probleem, als ik heel zachtjes deed zou de nachtwaker me binnenlaten. Twee keer ging dat goed, maar de eerste keer werd het bijna ruzie omdat de collega het wel wist maar de meneer die me open kwam doen niet, die wilde me op de parkeerplaats zetten (terwijl mijn auto ook mijn slaapplek was). Nu ja, ik vind het een prima camping verder, kom er ook al jaren, maar ik stel ook maar heel weinig eisen aan een camping, ik kom er , afgezien van alles waar je het sanitair voor nodig hebt, eigenlijk alleen om te slapen en soms te koken.
S'eo morgu, sò sicuru chì un castagnu, quallà  in terra corsa, per mè suspirerà, chì senterà passà  l'anima di u mio core. (AFF)

Plaats reactie