Corona virus

Actuele gebeurtenissen, nieuwsfeiten en andere berichten van belang over Corsica.
Plaats reactie
Daniella de Wit
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Corona virus

Bericht door Daniella de Wit » 11-03-2020 13:13

Op Corsica is het Corona virus inmiddels ook gearriveerd.

Ik vraag me af hoe dit de komende zomer, mocht deze hype zich uitbreiden gaat verlopen?

Het seizoen begint volgende maand al. Wie gaat er heen in de komende 3 maanden en is er enige twijfel of deze reis wel door kan gaan?

Wilbert Geers
Prikbordbeheerder
Prikbordbeheerder

Re: Corona virus

Bericht door Wilbert Geers » 13-03-2020 10:43

De situatie is behoorlijk aan het veranderen. Op de eilanden zijn ook drastische maatregelen getroffen. En het hangt er nu ook heel erg vanaf wanneer je zou gaan. De eerste grote krachtproef zal eind april zijn. Dan staan er aardig wat reisjes vanuit Nederland (schoolvakantie) naar de eilanden gepland.

De vraag is dan ook nu: moet ik al annuleren of omboeken? Geen idee! Ik behoor ook gewoon net als jullie tot de reizigers en zal eind mei naar Corsica gaan. Proactief krijg ik wel al te horen en te lezen dat ik tegen die tijd eventueel indien nodig kosteloos kan omboeken of soms zelfs annuleren.

Vooralsnog hoop ik dat de crisis zich wat sneller oplost dan zich nu laat aanzien.

Ik houd gewoon de diverse sites in de gaten zoals van de vliegmaatschappijen, auto verhuurbedrijven en veerdiensten, als mede de ANVR.

Voor Corsica volg ik vooral de Corse Matin en deze officiële site. Dus raadpleeg deze en vooral het RIVM voordat je afreist.

Lees in dit kader ook dit bericht van Corsica Ferries uit de Corse Matin. De veerdiensten vanuit Savona zijn opgeschort en er wordt momenteel alleen vanuit Livorno gevaren, zowel naar Corsica als Sardinië. Zorgwekkend is ook dat veel vrachtverkeer de haven van Livorno moeilijk kan bereiken, hetgeen de bevoorrading van de eilanden in gevaar kan brengen. Hetgeen ik begrijp uit het in het Frans geschreven artikel.

Er wordt niet gesproken over Toulon waar Corsica Ferries ook vandaan vaart en er zijn natuurlijk meerdere veerbootmaatschappijen. Maar mij gaat het even meer om de tendens. Om door Italië te reizen heb je documenten nodig, zie RIVM.

En nu maar hopen dat het met het stijgen van de temperaturen de coronavirus besmetting afneemt en dat zal toch wel?!
Webmaster: Corsicaensardinie-info.nl Auteur: Beleef Corsica Webmaster: EilandenPlaza , de vakantiesite voor Corsica, Sardinië, Sicilië en Elba

Daniella de Wit
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Daniella de Wit » 13-03-2020 12:01

Wij gaan met het vliegtuig en vliegen vanaf Brussel Zuid.

Kreeg bericht van Air Corsica dat ze vooralsnog geen vluchten gaan annuleren.

Ook vanuit Corsica zelf zijn ze niet voornemens het eiland volledig af te sluiten.

Verwachting zal dan ook zijn dat er geen vakanties afgezegd hoeven worden, tenzij je daar zelf voor kiest natuurlijk.

Daniella de Wit
Is al flink op weg
Is al flink op weg

Bericht door Daniella de Wit » 13-03-2020 13:41

Als je de Corse matin app download krijg je flash berichten van de meest actuele situatie.

Zojuist bericht dat in een vliegtuig geland op Ajaccio vanuit Parijs een 85-jarige man vermoedelijk corona heeft. De nodige voorzorgsmaatregelen voor de rest van de passagiers worden genomen.

Plaats reactie